Kā izvēlēties piemērotāko pārvadātāju?

0

Ursus Forwarding ir loģistikas uzņēmums, kas savu darbību uzsāka 2007. gadā. Šajā laikā esam veikuši dažādas kravas piegādes, sākot no vienkāršiem sūtījumiem, beidzot ar agrotehnikas un moduļu māju pārvadājumiem. Laika gaitā esam uzkrājuši daudzveidīgu pieredzi un vēlamies ar to padalīties – ko ņemt vērā izvēloties kravu pārvadātāju.  

Plānojot tehnikas iegādi, jāpatur prātā, ka tā būs jānogādā galamērķī. Tirgū ir pieejami bezgala daudz kravu pārvadājumi, lai jūs varētu atlasītu sev piemērotākos, esam apkopojuši kritērijus pēc kuriem vadīties.

Tieši tāpat kā meklējot savu darbinieku vai mašīnu – galvenais ir veikt izpēti. Nav nozīmes, vai tas ir jūsu pirmais kravas pārvadājums vai esat pārvadājumu veterāns – veltiet laiku un izpētiet dažādus piegādātājus. Tas ļaus piemeklēt uzticamu, pieredzējušu piegādātāju, kas spēs profesionāli parūpēties par jūsu pārvadājumiem.  

Sākotnēji ir jāsaprot savas vajadzības – kāds būs galamērķis, vai pārvadājums būs pa Latviju vai ārpus tās? Kādi ir kravas izmēri un svars? Kad informācija noskaidrota, var sākties pārvadātāju atlase.

Pieredze.

Pieredze ir spēcīgākais faktors pārvadātāju izvēlē – tas nozīmē plašāku kontaktu loku un iespēju laicīgi paredzēt problemātiskas situācijas un tās novērst pirms iestāšanās.

Noskaidrojiet, cik gadu pieredze ir uzņēmumam,  jo vairāk, jo lielāka iespēja, ka tas ir pilnveidojis iekšējos procesus tā, lai klienti saņemtu maksimāli vienkāršu pakalpojumu, bez liekām raizēm.

Pārliecinieties vai uzņēmumam ir pieredze tieši ar jūsu kravas veida pārvadājumiem! Agrotehnika pārsvarā tiek klasificēta kā lielgabarīta kravu pārvadājumi. Daļa kravu pārvadātāju nenodarbojās ar tehnikas un transporta līdzekļu pārvadājumiem, jo šim kravu veidam nepieciešamas speciālas atļaujas un tehniskie risinājumi. Turklāt maršruti, kādos šādas kravas var pārvietoties, ir ierobežoti.

Ja galamērķis ir ārvalstis, noskaidrojiet, vai ir pieredze ar konkrēto valsti un ko jūsu vietā var sagatavot kravu pārvadātājs, prasiet, kas nepieciešams formalitātēm no jūsu puses.

Papildus uzziniet, cik liels ir kravu pārvadājumu uzņēmums un cik ilgi uzņēmumā strādā konkrētais klientu menedžeris. Bieža personāla mainība liecina par problēmām uzņēmuma iekšienē. Turklāt, katru reizi citam darbiniekam skaidrot savu vajadzību ir nogurdinoši. Meklējiet uzņēmumu, kas piedāvā personīgo menedžeri jūsu kravām. Tas piegādes procesu padarīs ātrāku un ērtāku.

Pakalpojumi.

Noskaidrojiet vai uzņēmums piedāvā papildus pakalpojumus. Vai Jūsu izvēlētajam pārvadātājam ir spēkā esoša civiltiesiskā apdrošināšana. Kravu apdrošināšanai ir dažādi līmeņi, ja tiek piedāvāts viens, tas var nebūt pietiekams. Pamata apdrošināšana sedz orientējoši 10 eiro (likme svārstās atbilstoši eiro kursam) par katru zaudēto/bojāto kravas bruto kilogramu. Ja kravas vērtība ir lielāka – iesakām kravu papildus apdrošināt par tās pilno vērtību. Vairumā gadījumu kravas apdrošināšanu var veikt pie izvēlētā pārvadātāja, ja tam ir noslēgts sadarbības līgums ar kādu no apdrošināšanas kompānijām.   

Pavaicājiet kādi sertifikāti un atļaujas ir piešķirtas uzņēmumam – atbildes ātrums dos ieskatu, cik lielā mērā uzņēmuma pārstāvis orientējas savā piedāvātajā pakalpojumā.

Reputācija.

Pārbaudiet pārvadātāja reputāciju digitālajā vidē. Lai pārbaudītu reputāciju, nepietiek vien ar atsauksmju pārbaudīšanu pārvadātajā mājas lapu, pārbaudiet vai par uzņēmumu ir atstātas sūdzības portālos, vai uzņēmums ir uz tām reaģējis un risinājis. Pārbaudiet pozitīvās atsauksmes, cik to ir un ko cilvēki raksta.  

Uzticamākais avots protams būs jūsu sadarbības partneri – pavaicājiet par pieredzi ar konkrētiem pārvadātājiem.

Klientu apkalpošana.

Viens no labākajiem veidiem kā pārbaudīt kāds būs klientu apkalpošanas līmenis ir pirmais kontakts ar uzņēmumu. Nosūtiet digitāli pieprasījumu par kravas pārvadājumu un pavērojiet kādā laika posmā un kā tiek atbildēts uz jūsu ziņu. Ja atbildi nāk ilgāk par vienu darba dienu – aicinām būt piesardzīgiem. Pastāv liela iespēja, ka arī turpmākā komunikācija būs tik pat lēna.  

Noskaidrojiet vai pārvadātājs piedāvā dažādus saziņas kanālus – telefoniski, īsziņu veidā, tiešsaistē vai e-pastos. Izvēlieties sev ērtāko!

Būtiski uzzināt, kas rūpēsies par jūsu kravu, vai tā būs viena persona, kas procesu novadīs no A līdz Z, vai dažādas -viens par kravu, cits par apdrošināšanu, cits par formalitātēm. Ērtāk, protams, ir viena persona, kas par visu ir informēta.

Pajautājiet kādos posmos būs informācija par kravu – uzkraušanās, piegādes, kavējumi un kravas statuss? Kā tā tiks sniegta – pēc jūsu pieprasījuma vai automātiski?

Cenu politika.

Lai arī cenu salīdzināšana liekas ierasta lieta, kravu pārvadājumos tas nav tik vienkārši. Lai nodrošinātu lielisku pakalpojuma kvalitāti, katram pārvadājumam ir jāpievērš pietiekami liela uzmanība, kas sevī ietver visu kravas datu pārbaudi, saziņu ar nosūtītāju vai saņēmēju ārvalstīs, nepārtrauktu kravas statusa monitoringu, komunikāciju ar pasūtītāju, dokumentācijas apstrādi, savlaicīgu neparedzēto situāciju novēršanu un citas svarīgas nianses. Šāda kravu plūsmas uzraudzība prasa pastiprinātu pārvadātāja darbaspēka iesaisti pārvadājumu procesos, kas nozīmē papildus izmaksas un var ietekmēt pārvadājuma gala cenu.
Izvēloties pakalpojuma sniedzēju iesakām pievērst uzmanību visām augstāk minētajām niansēm, neizdarot akcentu tikai uz cenu. Ja jums tiek piedāvāta zema cena, pakalpojuma sniedzējs ir uzticams, ar labu reputāciju, pieejamām atsauksmēm un pārskatāmu pieredzi, tad iespējams ir sakrituši vairāki apstākļi, lai pārvadātājs varētu piedāvāt tieši šādu cenu, taču, ja cena ir vienīgais pievilcīgais faktors pakalpojuma sniedzēja piedāvājumā – iesakām būt piesardzīgiem un pastiprināti pārbaudīt arī citus faktorus.
Ja cenu starpība nav būtiska – aicinām izvēlēties uzņēmumus ar stabilu reputāciju un attīstītu klientu apkalpošanas kultūru, kas ļaus jums ietaupīt laiku un nervus gadījumā, ja kravai tiks konstatēti kādi bojājumi.

Cenu ietekmē pēdējā brīža kravu pieteikumi. Jo laicīgāk tiek pieteikts pārvadātājs, jo labāku cenu varēs piedāvāt kravu pārvadātājs. Bieži vien pēdējā mirkļa pieteikumiem nav daudz risinājumu ko piedāvāt. 

Ko papildus ņemt vērā

Atbildīgi kravu pārvadātāji dara visu iespējamo, lai savlaicīgi brīdinātu par kavējumu un piedāvātu dažādus alternatīvus risinājumus. „Mēs nekad nekavējam” diemžēl būs tikai „tukša lielīšanās”. Kavējumi mēdz būt neparedzami – satiksmes negadījumi, tehniskas problēmas un citi gadījumi.

Noskaidrojiet, ja ar kravu būs problēmas, kurš būs atbildīgais par problēmu risināšanu? Un vai jums būs pieejami tā cilvēka tiešie kontakti?

Pajautājiet par kravas bojājumiem – lai arī pieredze ļauj lielā mērā no kravas bojājumiem izvairīties, tomēr nepārvaramas varas apstākļi var negatīvi ietekmēt kravas stāvokli. Šajā mirklī ir būtiski piefiksēt bojājumus kravas pavaddokumentos un veikt bojājumu foto fiksāciju, lai kravu pārvadātāji varētu vērsties pie apdrošinātāja un segtu zaudējumus.

Mēs Ursus Forwarding ceram, ka šī informācija jums ļaus ātri un viegli atrast kravu pārvadātāju ar kuru veidot ilgstošu un veiksmīgu sadarbību!

MASCUS LATVIJA piedāvā klientiem veikt drošu tehnikas transportēšanu, izvēloties mūsu sadarbības partnerus. Atverot jebkuru sludinājumu www.mascus.lv un aizpildot pieteikuma formu ar Jums sazināsies transportēšanas speciālisti, kuri piedāvās labākos risinājums tehnikas transportēšanai.

Dalieties sociālajos medijos
FacebookTwitterLinkedIn

Komentēt